WSGCR – príprava na môj prvý polmaratón

Tí, čo ma sledujú dlhší čas mali možnosť postrehnúť, že v súvislosti s behom pridávam hashtag #beziacesrnky. Ten označuje skupinu desiatich dievčat, ktoré vďaka bežeckej komunite Adidas Runners Bratislava nabrali odvahu na to, aby za štyri mesiace natrénovali na svoj prvý polmaratón. Ten sa uskutoční 7-meho októbra v Košiciach. Keďže súčasťou tejto skupinky som aj ja a takmer celú prípravu máme za sebou, je čas podeliť sa o svoje dojmy a pocity.

Najskôr by som chcela predstaviť bežeckú komunitu, ktorá za týmto projektom stojí a to adidas Runners Bratislava. Ako uvádzajú na svojom webe, ide o medzinárodné hnutie bežcov a mestských športovcov oddaných osobnému rozvoju, priateľstvu a sile pohybu. Tréningy prebiehajú takmer každý deň a sú zadarmo. Okrem behu je k dispozícii napríklad aj silový tréning, yoga či tréning špeciálny pre ženy. Aby ti neunikla žiadna novinka či rozpis plánovaných tréningov, pridaj sa k nám!

Tohtoročnú jar som sa začala pohrávať s myšlienkou odbehnutia svojho prvého polmaratónu, konkrétne toho v Košiciach. Úprimne som si ale netrúfala pripravovať naň sama s nulovými poznatkami. Preto som túto myšlienku razom zahnala. Niekedy v máji pridal LEO príspevok s výzvou prihlásiť sa do projektu WSGCR (Who Said Girls Can´t Race). Po chvíľkovom váhaní som vyplnila dotazník a zhodnotila, že treba sa chopiť šance keď je príležitosť. A tá vyšla v môj prospech, za čo veľmi ďakujem. 🙂

Cieľ pre každú z nás je rovnaký. Zabehnúť svoj prvý polmaratón. Posunúť ďalej hranice vlastných možností, vyjsť z komfortnej zóny a obetovať čas športu. Pre svoje telo – pre seba. Po júnovom meet upe sa odštartovali naše prvé tréningové plány, ktoré spočiatku vychádzali 4x a neskôr 5x do týždňa. To, čo mi najviac sedelo bolo, že ma nelimitovali na konkrétne dni. Podstatou bolo dodržať postupnosť tréningov a rozvrhnúť si ich do dní tak, aby mi časovo alebo regeneračne vyhovovali. Počas jedného týždňa sme teda absolvovali tempový, regeneračný či dlhý beh spolu so silovými tréningami. Fotky alebo videá či už z tréningov alebo individuálnych výbehov môžte sledovať pod hashtagom #beziacesrnky. To, čo mi najviac pomohlo dodržiavať plány bolo vopred rozvrhnutie tréningov v kalendári, kde som zároveň zapisovala aj iné veličiny, vďaka ktorým som mohla sledovať svoj progres. 

Asi ako každý šport, aj beh so sebou prináša tzv. ups and downs. Po týždňoch, kedy som cítila až podozrivo rýchle zlepšovanie, sa v ľavej nohe začala objavovať bolesť. Spočiatku som ju pripisovala svalovici a ignorovala. Samozrejme v záťaži spokračovala a celé to zaklincovala celodennou turistikou zakončenou behom vo Vrátnej. #youcantellme Keď som pre bolesť nedokázala dokončiť intervaly a so slzami sa zložila na okruhu, premohlo ma veľké sklamanie. S bolesťou sa priznala a vďaka trénerovi zistila, že ide o zápal okostice. Nastalo teda zmiernenie tréningov a na istý čas úplne stopnutie. Najväčšiu psychickú záťaž mi nespôsobili tréningové plány, ale stopka v behu a bolesť, pre ktorú bolo utrpenie ísť čo i len na nákup pár desiatok metrov od domu. Vtedy na mňa doľahli aj myšlienky, že si polmaratón na jeseň neodbehnem.

The things are the way they have to be

Asi po troch týždňoch začal zápal reagovať na všetky tie studené obklady, mastičky a fyzio vyšetrenie, aby som sa vrátila k behu. Je mesiac aj niečo tomu čo som skúsila zabehnúť 3,5 km bez bolesti a pomaly sa vracala do tréningoveho režimu. 

Dnes máme s dievčatami za sebou takmer celú prípravu. Desiatky tréningov, tisíce spolu nabehaných kilometrov, sústredenie v Tatrách či Telekom Night Run kde sme si overili svoje schopnosti na 10-kilometrovej trati. Spomínam ako som po odbehnutí čakala v stane adidas a postupne každá prichádzala s pokrikom a obrovským úsmevov „áááá, zabehla som osobák“. A myslím, že to je veľmi jednoduché vysvetlenie na otázku prečo projekt WSGCR má zmysel. Nielen preto, že sme sa každá zlepšila a zrýchlila. Ale hlavne preto, že sme už teraz dosiahli to, na čo by sme si pár mesiacov dozadu možno ani jedna netrúfla pomyslieť. 🙂 

 

N.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked*